اینترپل از چین خواست درباره وضعیت رئیس این نهاد بین المللی شرح دهد

به گزارش مجله سرگرمی، اینترپل از چین خواست تا درخصوص مکان حضور رئیس مفقود گردیده اینترپل به صورت رسمی شفاف سازی کند.

اینترپل از چین خواست درباره وضعیت رئیس این نهاد بین المللی شرح دهد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این درخواست بعد از آن مطرح شد که گزارش شد منگ هونگ وی، رئیس چینی پلیس اینترپل به هنگام ورود به خاک کشورش یعنی چین بازداشت گردیده است.

با این حال پکن همچنان درخصوص ناپدید شدن اسرارآمیز منگ هونگ وی که آخرین بار به هنگام عزیمت به چین در اواخر سپتامبر از مبدا مقر اینترپل در شهر لیون دیده شد، سکوت اختیار نموده است. همسر وی گزارش نموده که او از آن موقع به بعد مفقود گردیده است.

یورگن استاک، دبیرکل اینترپل در بیانیه ای گفت: اینترپل به وسیله مجراهای رسمی پلیسی تقاضای شفاف سازی از سوی مقام های چین درمورد وضعیت منگ هونگ وی را نموده است.

در این بیانیه تصریح شد: دبیرخانه کل اینترپل خواستار دریافت یک پاسخ رسمی از سوی مقام های چین به منظور برطرف نگرانی ها درمورد مساعد بودن وضعیت رئیس اینترپل است.

این آخرین مورد از ناپدید شدن افراد بلندپایه در چین محسوب می گردد. در این کشور در مدت اخیر تعدادی از مقام های ارشد دولتی چهره های سرشناس تجاری و میلیاردرها برای مدت چند هفته یا چند ماه ناپدید گردیده اند.

وزارت خارجه چین به درخواست برای اظهارنظر در این مورد پاسخ نداده است.

منگ هونگ وی زمانی به عنوان معاون وزیر امنیت عمومی چین فعالیت نموده و گمانه زنی گردیده که این مرد 64 ساله در کمپین مبارزه با فساد پکن درگیر گردیده است.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست به نقل از یک منبع ناشناس نوشت که مقام های کمیسیون انضباطی چین عامل ربوده شدن او به هنگام ورود به پکن بوده اند.

اخیرا در چین کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ملی نظارت تشکیل گردیده که اختیارات وسیعی برای تحقیقات درباره مقام های دولتی داشته و الزامی نیز به شفاف سازی ندارد.

منگ زمانی در رده های بالای دستگاه امنیت داخلی چین پیشرفت داشت که این دستگاه تحت رهبری ژو یونگ کانگ، یک رقیب شی جینپینگ، رئیس جمهور چین قرار داشت.

ژو در سال 2014 در جریان مبارزه با مفسدین به حبس ابد محکوم شد. او منگ را در سال 2004 به عنوان معاون وزیر امنیت عمومی منصوب نموده بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4494

به "اینترپل از چین خواست درباره وضعیت رئیس این نهاد بین المللی شرح دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترپل از چین خواست درباره وضعیت رئیس این نهاد بین المللی شرح دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید