ایمن شدن Google Drive در سیستم عامل های اپل با ویژگی امنیتی جدید آن

به گزارش مجله سرگرمی، گوگل در جدیدترین بروزرسانی Google Drive در سیستم عامل تبلت و گوشی اپل، ویژگی امنیتی جدیدی را اضافه نموده است.

ایمن شدن Google Drive در سیستم عامل های اپل با ویژگی امنیتی جدید آن

به گزارش خبرنگار ، امروز گوگل یک قابلیت امنیتی جدید برای گوگل درایو (Google Drive) در iOS و iPadOS عرضه کرد که استفاده از Face ID و Touch ID را برای ورود به این برنامه الزامی می نماید. این تدبیر امنیتی باعث می گردد دیگر کسی غیر از شما به اطلاعات مهم در این بخش دسترسی نداشته باشد و بدین شکل حفاظت از آن ها بسیار بیشتر گردد.

شما می توانید این قابلیت را به گونه ای فعال کنید که به محض جا به جایی بین برنامه ها، گوگل درایو قفل گردد و برای دیدن دوباره محتوای درون آن مجبور به استفاده از Face ID یا Touch ID باشید. هنگامی که شما به این برنامه باز می شد، صفحه قفل ظاهر شده و از شما می خواهد با اسکن چهره یا اثر انگشت خود ثابت کنید که صاحب دستگاه و اطلاعات آن هستید.

عرضه اولین ساعت هوشمند مخصوص بچه ها با پشتیبانی از 4G

البته باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که ویژگی اضافه شده به برنامه به طور کامل توانایی محافظت از اطلاعات را ندارد. در صفحه تنظیماتی که این قابلیت را فعال می کنید، گوگل به شما هشدار می دهد که ممکن است از اعلان های درایو شما، برخی عملکرد های دستیار صوتی Siri، پرونده های به اشتراک گذاشته شده با برنامه Files، عکس های به اشتراک گذاشته شده با برنامه Photos و سایر عملکرد های سیستم محافظت نکند.

گوگل در ابتدا این قابلیت را ماه گذشته برای تعداد محدودی از دستگاه ها فعال نموده بود، اما اکنون در حال عرضه کردن آن در ابعاد گسترده است. گوگل درایو سال ها پیش محافظی برای این برنامه با کد رمز تعبیه نموده بود، اما به مرور زمان این ویژگی فراموش و غیرفعال شد. در نتیجه اینکه یک برنامه با کاربران بسیار زیاد، امنیت خود را دوباره و بیشتر از گذشته به دست آورده می تواند مسئله جالب و خوبی باشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93226

به "ایمن شدن Google Drive در سیستم عامل های اپل با ویژگی امنیتی جدید آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمن شدن Google Drive در سیستم عامل های اپل با ویژگی امنیتی جدید آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید