اهمیت گفتن رابطه قبلی به همسر

به گزارش مجله سرگرمی، در صورتی که رابطه قبلی عمیق و رسمی بوده باشد زوجین باید پیش از ازدواج در خصوص آن صحبت نمایند ولی گفتن از روابط اشتباه گذشته توصیه نمی گردد.

اهمیت گفتن رابطه قبلی به همسر

گفتن رابطه قبلی به همسر یکی از دوراهی هایی است که افراد با آن درگیر می شوند. گاهی گفتن همه چیز از گذشته می تواند مشکلاتی در روابط اخیر به وجود بیاورد و از طرف دیگر احساس عذاب وجدان از اینکه با همسر خود کاملا صادق نبوده اید نیز فرد را رها نمی نماید. اما واقعا چه باید کرد؟

صحبت درباره نامزد یا ازدواج قبلی

صحبت کردن در خصوص نامزد قبلی و یا رابطه قبلی که هر یک از طرفین در گذشته تجربه نموده اند، می تواند تاثیرات مهمی بر روی رابطه بگذارد. مردان و زنان جوان باید شرح حال گذشته خود را با همسر آینده شان در میان بگذارند. چرا که اصل مهم در پی ریزی یک زندگی صحیح، صداقت است که اگر کسی آن را دقیقا رعایت نکند بالاخره روزی رازش فاش می گردد. بنابراین، به صورت غده خطرناکی درمی آید که محیط مناسبی برای خودنمایی پیدا می نماید.

اگر شما قبل از ازدواج، شرح مختصر و مفیدی از گذشته خود را بازگو کنید، همسر شما قادر است تا در همان زمان، یا تصمیم به ازدواج با شما بگیرد و یا منصرف گردد. ولی اگر تصمیم گرفتید و ازدواج کردید، هم شما دیگر نگران افشا شدن آن راز نیستید و در نتیجه از اضطراب و نگرانی خارج می شوید، هم او خود را با شرایط موجود وفق خواهد داد. اما اگر از گذشته خود با نامزدتان حرفی نزنید و خود بعدا پی به موضوع ببرد، احساس فریب و گول خوردن می نماید. او فکر می نماید اگر آن را می دانست، به ازدواج با شما تن درنمی داد؛ در حالی که چه بسا پس از شنیدن آن نیز همین کار را می کرد که آن روز نموده است.

باید توجه داشت که درست است که زن و شوهر باید صادقانه با هم برخورد نمایند، ولی صداقت باید همواره با درایت همراه باشد. وارد جزییات رابطه قبلی شدن و گاهی آن را با لذت و شعف و بزرگنمایی شرح دادن، کاملا غلط است! این گونه رفتارها موجب می گردد که از احترام زن و مرد نسبت به هم کاسته گردد. همه مردم آن قدر دارای قدرت تحمل و بردباری نیستند که به گذشته ها کاری نداشته باشند و فقط شرایط حال همسرشان را در نظر بگیرند.

برای صحبت از گذشته با نامزد یا همسر باید نکاتی را در نظر گرفت و بدانیم که پس از ازدواج از گذشته خود و از تجربه یا خاطره هایی که با دیگران داشته اید، یا اگر همسر داشته اید و از او خاطراتی بر جای مانده است، هیچ حرفی که کدورت آفرین باشد را بر زبان نیاورید. مثلا اگر دختر، قبلا ازدواج دیگری داشته، باید حتما آن را با خواستگار جدیدش در میان بگذارد. بدیهی است که منظور از گذشته، شرح تمام جزییات نیست، بلکه آن گذشته و حوادثی است که از اهمیت خاصی برخوردارند؛ یعنی با نگفتن آنها احتمال می رود که ازدواج آینده، دستخوش بحران گردد.

گفتن روابط و اشتباهات گذشته

دیده شده است که بعضی از مردان، گاهی از روی نادانی و گاهی هم برای پز دادن و این که به همسرشان ثابت نمایند که خیلی جذاب و مورد توجه بوده اند، اعترافاتی که همراه با گزافه گویی است می نمایند که بعدها باعث دردسرشان می گردد. متاسفانه این عادت زشت به رخ کشیدن گذشته هم بین پسران و هم بین دختران رایج است و بدیهی است این گونه گفتارها روی حسن روابط زن و مرد آثار سوئی بر جای می گذارد.

گفتن تجارب گذشته که در حال حاضر با توبه و ندامت و انجام ندادن و ترک گناه پاک شده است، طبق نظر مراجع و فقها جایز نیست. پس فرض ما این است که تجارب گذشته نباید گفته بگردد البته بعد از توبه، چون این گناهان پاک شده است. از طرفی گفتن تجارب گذشته و فاش کردن نموده خویش هیچ فایده عقلایی ندارد و چیزی جز به هم ریختگی اعصاب طرف مقابل، بدبینی، تنفر و وسواس فکری و در عین حال سر دوراهی ماند ثمره دیگری ندارد.

اگر از اشتباهات گذشته عبرت گرفته اید و تحول خاصی در رفتارتان ایجاد نموده اید لزومی به بازگو کردن اشتباهات گذشته تان نیست چون ممکن است بر دیدگاه طرف مقابل به شما اثر منفی بگذارد و یا بعضی قابلیت های فعلیتان نادیده گرفته گردد. مگر در مواردی که بازگو کردن تجربه شما می تواند مانع تکرار اشتباه برای طرف مقابلتان گردد.

اگر لازم است از از گذشته و رابطه قبلی صحبت هایی را برای همسرتان باز گو و تعریف کنید، سعی کنید وارد جزییات نشوید، مسایل را برای او کاملا باز نکنید و نشکافید. جز راست نباید گفت / هر راست نشاید گفت ، دروغ گفتن جایز نیست ولی سکوت کردن خیلی وقت ها بهتر از راستی است که فرد را نسبت به همسرش دلزده کند.

در نهایت

می توان نتیجه گرفت گفتن بعضی از مسایل (مخصوصا پیش از ازدواج یا اوایل ازدواج) به همسرتان لازم است. مسایلی مانند تجربه نامزدی ناموفقی که در گذشته داشته اید. گفتن این رابطه قبلی از زبان خودتان مانع می گردد که شنیدن این مسایل از زبان دیگران یا شک کردن همسرتان به این موضوع زندگی شما را به هم بریزد اما به یاد داشته باشید بعد از مطرح کردن آن دیگر هرگز در خصوص نامزد و رابطه قبلی خود صحبت نکنید و اجازه ندهید سایه حضورش به شکل یک نفر سوم وارد زندگی شما گردد.

گفتن مسایلی مانند روابط غیر رسمی و کارهای اشتباهی که از سر جوانی و ناپختگی انجام داده اید ضرورتی ندارد و خصوصا بعد از ازدواج بازگو کردن این مسایل تنها سبب آشفتگی ذهنی همسرتان شده و تاثیر نامطلوبی بر روی رابطه شما می گذارد. از همان روز اول که وارد زندگی زناشویی می شوید سعی کنید گذشته خود را فراموش نموده و زندگی دو نفره خود را بسازید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: setare.com
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 117502

به "اهمیت گفتن رابطه قبلی به همسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت گفتن رابطه قبلی به همسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید