انهدام باند 3 نفره کلاهبرداران فیشینگ

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - رئیس پلیس فتا تهران از متلاشی شدن اعضای باند 3 نفره کلاهبرداران فیشینگ اطلاع داد که با طراحی یک سایت جعلی یک میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی سرقت نموده بودند.

انهدام باند 3 نفره کلاهبرداران فیشینگ

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: 4 پرونده مشابه به پلیس فتا ارجاع که مال باختگان در اظهاراتی مشابه اعلام کردند، قصد انتقال وجه به وسیله اینترنت بانک را داشتیم و در صفحه گوگول آدرس بانک را جستجو و به این خیال که سایت رسمی و معتبر می باشد، عملیات بانکی را با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی مان انجام دادیم، غافل از اینکه سایت به صورت شبیه سازی شده با سایت اصلی بوده و ما بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی نهاده شدم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب، تراکنش ناپیروز بوده اما با گذشت چند دقیقه متوجه سرقت کل موجودی کارت بانکی شدیم.

رئیس پلیس فتا مطرح نمود: آنالیز موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان نهاده شد و مهندسان پلیس فتا پیروز شدند در رصدهای سایبری هویت و مخفیگاه دو تن از اعضای این باند را در نقاط مختلف شهر تهران شناسایی نمایند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در بازجوئی های اولیه اظهار داشتند، صرفا کارت عابربانک خود را در اختیار فردی قرار داده اند و ماهیانه مبالغی به حسب آنها واریز می شده، بیان داشت: در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهم اصلی پرونده در شهرهای شمالی کشور کشف و با هماهنگی های قضائی وی نیز در مخفیگاهش دستگیر و به شهر تهران انتقال یافت.

این مقام انتظامی توضیح داد: با دستگیری متهمان هر سه متهم به بزه ارتکابی اقرار و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد ریال برآورد نموده اند.

وی اضافه نمود: باتکمیل پرونده هر 3 متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 121378

به "انهدام باند 3 نفره کلاهبرداران فیشینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام باند 3 نفره کلاهبرداران فیشینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید