اعتراف یک نماینده به ایرادات و تبعیض در طرح اصلاح قانون انتخابات

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : :نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: در این قانون مقداری افراط شده و محدودیت های انجام شده به گونه ای است که حضور نخبگان در انتخابات کمتر صورت می گیرد و فقط صاحبان مناسب سه قوه می توانند، ثبت نام نمایند.

اعتراف یک نماینده به ایرادات و تبعیض در طرح اصلاح قانون انتخابات

به گزارش خبرنگاران به نقل از برنا، سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز و نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، در رابطه طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری موافق بودم و در صندلی یک نماینده بیشترین کار را در این زمینه انجام دادم اما در جزییات طرح اصلاحاتی را مطرح نمودم که بعضی از آنها رای نیاورد و بعضی هم مصوب شد. اصلاح قانون انتخابات امری ضروری به نظر می رسد و باید براساس قانون اساسی شرایطی برای آن تعریف گردد و باتوجه به چهارچوب ها، قانون گذاری صورت گیرد.

او ادامه داد: در گذشته شرایط برای ثبت نام در انتخابات آسان بود و همه می توانستند در انتخابات ثبت نام نمایند و منعی وجود نداشت که بسیار هم مورد سخره دیگر کشورها قرار گرفتیم اما با ایجاد این قانون، شرایط برای ثبت نام در انتخابات تغییر خواهد نمود. البته در این قانون مقداری افراط اجرا شده و محدودیت های اجرا شده به گونه ای است که حضور نخبگان در انتخابات کمتر صورت می گیرد و فقط صاحبان مناسب سه قوه می توانند، ثبت نام نمایند.

میرتاج الدینی مطرح نمود: در جامعه نخبگان زیادی داریم که امکان حضور آنها در قالب نامزد باید بوجود بیاید. یکی از پیشنهادهایم این بود که اگر سن فردی در دور دوم ریاست جمهوری به 70رسید، منعی برای ثبت نام او نباشد البته این پیشنهاد در صحن مجلس رای نیاورد و نمایندگان مخالف کردند. طی روزهای آینده پیشنهادهای دیگری در صحن مطرح می گردد، مانند امکان ثبت نام استاد برتر دانشگاه ها، حوزه ها و روسا و دبیران احزاب تا بتوانند رای بیاوردند، کسانی که در سه قوه نیستند ولی شرایط لازم را برای ثبت نام دارند.

او گفت: با یک نگاه توسعه ای، پیشنهادهای دیگری برای اصلاح قانون انتخابات مطرح خواهم کرد. باید فضا برای ورود نخبگان محدود نباشد.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که با وضع این قانون که دارندگان گرین کارت نمی توانند، رییس جمهور شوند عملا از ورود سفیران ایران و نخبگان جلوگیری شده است، مطرح نمود: تبصره ای در این زمینه مطرح می گردد، مبنی بر اینکه افرادی که ماموریت سیاسی و دیپلماتیک دارند از این قائده مستثنی باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای سن کاندیداها هم تبصره ای مطرح می گردد؟ گفت: تا به امروز که مطرح نشده است مگر اینکه شورای نگهبان به این موضوع، ایراد وارد کند.

میرتاج الدینی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید نظر شورای نگهبان در رابطه با طرح مجلس چه خواهد بود؟ اعلام کرد: شورای نگهبان به بعضی موارد در این طرح ایراد می گیرد. حق ثبت نام از بعضی اقشار جامعه که ممکن است، شرایط لازم را داشته باشند سلب شده و تبعیض ایجاد شده است. شورای نگهبان اصلاحاتی در این زمینه انجام می دهد و این قانون برای انتخابات 1400 آماده می گردد.

او در خاتمه اضافه نمود: پیشنهاد داده ایم که انتخابات به صورت الکترونیک برگزار گردد زیر ساخت های لازم توسط وزارت کشور فراهم شده است. در این طرح پیشنهاد داده ایم که نامزدها برای تایید صلاحیت باید معاون اول خود را هم معرفی نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 125218

به "اعتراف یک نماینده به ایرادات و تبعیض در طرح اصلاح قانون انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف یک نماینده به ایرادات و تبعیض در طرح اصلاح قانون انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید