اسلامی: دولت آماده تحویل زمین 99 ساله به سازندگان مسکن استیجاری است

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارائه زمین های 99 ساله به سازندگان مسکن استیجاری که قصد خانه سازی برای مستاجران دهک های انتها جامعه را دارند، گفت: دولت از علاقه مندگان به ساخت مسکن استیجاری حمایت می نماید.

اسلامی: دولت آماده تحویل زمین 99 ساله به سازندگان مسکن استیجاری است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی در خصوص آخرین شرایط مذاکرات وزارت راه با شهرداری برای ساخت مسکن استیجاری، اضافه نمود: بارها اطلاعیه دادیم طبق ماده 2 قانون ساماندهی مسکن آمادگی داریم که هم شهرداری و هر سازمانی که قصد فراوری مسکن استجیاری را دارد از ما زمین دریافت کند.

وی گفت: دنبال این بودیم که با تدوین دستورالعمل اجاره داری حرفه ای که در سیر مراحل تصویب نهاده شد از سازمان هایی که علاقه مند به ساخت مسکن استجاری هستند حمایت کنیم.

اسلامی گفت: بر این اساس می توانیم زمین 99 ساله را به سازندگانی دهیم که برای دهک های پایین خانه می سازند و اگر سازندگان قصد داشته باشند برای عموم جامعه روی زمین های دریافتی خانه بسازند می توانند به صورت 10 ساله از ما زمین قسطی خریداری نمایند. آیین نامه این مصوبه را به دولت بردیم تا اقساط زمین را از 5 سال به 10 سال افزایش یابد.

وی گفت: متراژ این خانه ها 30 متری نیست و ساخت مسکن برای ما همان الگوی 75 متری است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص قیمت فولاد و سیمان و عرضه خارج از بورس کالا برای این دو قلم نهاده ساختمانی، گفت: کنترل قیمت نهاده های ساختمانی وظیفه وزارت صنعت است، قیمت تمام شده نهاده ها مورد آنالیز قرار می گیرد و سازمان حمایت درباره قیمت تمام شده اظهارنظر خواهد نمود. سازمان تعزیرات نیز در خصوص عرضه آنها ورود می نماید.

اسلامی ادامه داد: عرضه فولاد در بورس کالا به پروژه های مسکنی و عمرانی صدمه زد ولی وزیر صمت با اقداماتی که انجام داد جلوی افزایش قیمت فولاد و سیمان را گرفته است.

وی در خصوص ارسال پیامک اشتباه به بسیاری از مالکانی که صاحب خانه خالی نیستند نیز گفت: تمام آمار و اطلاعات راستی آزمایی می گردد و هر مالکی که نسبت به این موضوع اعتراض دارد می تواند با مدارک و اسناد مورد احتیاج به ادارات راه و شهرسازی استان خود مراجعه کند تا اگر ادعای به حقی داشت از لیست خانه های خالی حذف گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114125

به "اسلامی: دولت آماده تحویل زمین 99 ساله به سازندگان مسکن استیجاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: دولت آماده تحویل زمین 99 ساله به سازندگان مسکن استیجاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید