اتمام 5 پروژه آزادراهی کشور تا انتها سال، بهره برداری از قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان در سال1400

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/اصفهان مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه در نظرداریم تا انتها امسال 5 پروژه آزادراهی را به اتمام برسانیم، گفت: قطعه سوم پروژه آزادراه شرق اصفهان به عنوان تکمیل کننده این طرح در سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

اتمام 5 پروژه آزادراهی کشور تا انتها سال، بهره برداری از قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان در سال1400

خیرالله خادمی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به پروژه های آزادراهی در حال اجرا، اظهار کرد: در کل کشور 1670 کیلومتر راستا آزادراهی در حال اجرا داریم که نسبت به طول آزادراه های موجود در کشور که 2400 کیلومتر است، عدد قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: برای بهره برداری سریعتر از راستاهای آزادراهی، براساس برنامه ریزی اجرا شده، هشت پروژه آزادراهی به طول 662 کیلومتر را که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، به عنوان اولویت نخست معین کردیم و امیدواریم طی سال 1399 و 1400 این پروژه ها اتمام و به بهره برداری برسند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه در نظرداریم تا سرانجام امسال 5 پروژه آزادراهی را به اتمام برسانیم، گفت: طول این آزادراه ها نزدیک به 518 کیلومتر است که نسبت به طول آزادراه های موجود کشور، حدود 23 درصد بوده و عدد قابل توجهی در افزایش شبکه آزادراهی کشور است.

آزادراه شرق اصفهان نخستین پروژه افتتاحی آزادراهی کشور در سال 99

خادمی درخصوص پروژه آزادراه شرق اصفهان، اظهار داشت: نخستین پروژه افتتاحی در سال 99، پروژه آزادراه شرق اصفهان به طول 94 کیلومتر است و در مرحله نخست تقریبا 63 کیلومتر از این طرح که قابل توجه بوده و عملا ترافیک اصلی را از شهر اصفهان خارج می کند، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی به اعتبارات آزادراه شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: برای اجرای این 63 کیلومتر حدود 800 میلیارد تومان از منابع اعتباری مشترک دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده و ارزش به روز پروژه حدود یک هزار و 100 میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه با افتتاح آزادراه شرق اصفهان، عملا ترافیک مرکزی کشور که از تهران به سمت اصفهان و از اصفهان به سمت شیراز می رود و خودروها از داخل شهر اصفهان عبور نمی کنند بلکه ترافیک از طریق این آزادراه به خارج از شهر اصفهان انتقال می یابد و به واسطه تفکیک ترافیک عبوری و درون شهری اصفهان، دیگر شاهد گره ترافیکی و پیامدهای آن در محور موجود، نخواهیم بود.

سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی و دولت برای پروژه آزادراه شرق اصفهان

وی با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان حلقه اتصال شبکه آزادراهی مرکز کشور است، شرح داد: با تکمیل آزادراه شیراز به اصفهان، این آزادراه از طریق آزادراه شرق اصفهان، به آزادراه تهران به اصفهان متصل می شود و عملا شبکه آزادراهی ما در مرکز کشور که در نهایت به بوشهر خواهد رسید را تکمیل می کند و در واقع حلقه اتصالی بین قسمت شمالی و جنوبی کریدور شمال- جنوب کشور است.

خادمی به جزئیات آزادراه شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: آزادراه شرق اصفهان دارای 6 خط در 2 باند رفت و برگشت است و 63 کیلومتر طول و پنج تقاطع غیرهمسطح دارد.

وی اضافه کرد: برای این طرح حدود 800 میلیارد تومان از منابع مشترک دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده است و بهره برداری از آن توسط شرکتی که از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی به این منظور تشکیل شده، انجام خواهد شد.

بهره برداری از قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان تا سال 1400

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شرح داد: با توجه به اینکه آزادراه شرق اصفهان محور جدیدی در شرق اصفهان و مناطقی است که بیشتر از سایر نقاط اصفهان با محرومیت روبرو هستند، امیدواریم به واسطه ارتباط و ترافیکی که در آن منطقه ایجاد خواهد شد، افتتاح این آزادراه علاوه بر کاهش ترافیک درون شهری اصفهان و ایجاد ایمنی، باعث شکل گیری زمینه یک توسعه و شکوفایی مالی شود و تصور می کنم این آزادراه در آینده موجب ایجاد تحولی در بخش شرقی اصفهان خواهد شد.

وی درباره طولانی شدن اجرای این پروژه، اضافه کرد: اگرچه این پروژه در سال های گذشته آغاز شده بود، اما به علت مسائل موجود و مواردی که با سرمایه گذار قبلی به وجود آمد، طرح سال ها متوقف ماند، اما سه سال پیش با ورود سرمایه گذار جدید بخش خصوصی یعنی صندوق بازنشستگی کشوری به پروژه و تامین مالی مشترک بخش خصوصی و دولت، خوشبختانه اجرای پروژه از سرگرفته شد و فرایند جدیدی را پیدا کرد و در طول این سه سال پیروز شدیم قطعه اول و دوم پروژه را به اتمام برسانیم.

خادمی اضافه کرد: درباره قطعه سوم این پروژه که تکمیل کننده این آزادراه است و امیدواریم تا سرانجام همین دولت آن را به بهره برداری برسانیم، زیرا شرایط کاری در آن منطقه به گونه ای است که به طور قطع در سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

نیاز زیادی به توسعه راستاهای آزادراهی کشور داریم

وی با اشاره به توسعه شبکه حمل و نقل و آزادراهی کشور طی چهار دهه گذشته، گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور در طول تاریخ، این منطقه حلقه اتصال بین شرق و غرب دنیا بوده و همواره شبکه های حمل و نقلی تاریخی از کشور ما عبور کرده است و امیدوارم که با توسعه و تکمیل شبکه های حمل و نقل چه ریلی و چه آزادراهی بتوانیم جایگاه کشور را همانند سابق در بخش حمل و نقل در دنیا تثبیت کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اتصال شبکه های حمل و نقلی کشور به شبکه های حمل و نقل دنیای را یکی از ضرورت های کشور مطرح نمود و گفت: امیدوارم بتوانیم با تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب کشور، خلیج فارس را به جمهوری آذربایجان، روسیه و نیز اروپا متصل کنیم و دنیا بتواند از این کریدور استفاده کند.

وی اضافه کرد: در کریدور شرق- غرب نیز اگر بتوانیم اتصال ریلی سرخس به استان کرمانشاه و شلمچه و از آنجا به کشور عراق را برقرار کنیم، می توانیم کریدور ریلی خود را تکمیل و بین المللی کنیم و از آن حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

نیاز به ایجاد 10 هزار کیلومتر آزادراه داریم

خادمی با بیان اینکه هنوز نیاز زیادی به توسعه راستاهای آزادراهی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در توسعه راستاهای آزادراهی اقدامات خوبی انجام داده ایم، اما به نسبت نیازی که وجود دارد همچنان راه زیادی در پیش داریم.

وی ادامه داد: در واقع باید حدود 10 هزار کیلومتر آزادراه به عنوان کریدورها و شاهراه های اصلی ایجاد کنیم که در حاضر تنها 2400 کیلومتر راستا آزادراهی در کشور وجود دارد و امیدوارم با منابع اعتباری و اولویتی که دولت و مجلس برای توسعه شبکه حمل و نقلی کشور در نظر می گیرند، آینده خوبی برای بخش حمل و نقل کشور پیشرو داشته باشیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 120452

به "اتمام 5 پروژه آزادراهی کشور تا انتها سال، بهره برداری از قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان در سال1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام 5 پروژه آزادراهی کشور تا انتها سال، بهره برداری از قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان در سال1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید