آمریکا تمدید پیمان تسلیحاتی را بی انتها دانست

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشنهاد رییس جمهوری روسیه برای تمدید یک ساله و بدون پیش شرط پیمان استارت-2 را بی خاتمه توصیف کرد.

آمریکا تمدید پیمان تسلیحاتی را بی انتها دانست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: رابرت اوبراین مشاور امنیت کاخ سفید پیشنهاد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای تمدید یک ساله و بدون پیش شرط پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به استارت-2 بین مسکو و واشنگتن را بی خاتمه دانست.

وی گفت: آمریکا پیشتر با هدف فرصت دادن به مذاکرات کنترل تسلیحاتی میان واشنگتن و مسکو، پیشنهاد تمدید یک ساله این پیمان را با این شرط که دو قدرت عظیم اتمی دنیا ساخت کلاهک هسته ای را در این مدت متوقف نمایند، به کرملین داده بود.

به گفته وی این به نفع هر دو طرف بود و ما گمان می کردیم وقتی که من برای ملاقات با همتای [روسی] خود به ژنو می روم، روس ها مایل به پذیرش این پیشنهاد خواهند بود.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که پیشتر پیشنهاد تمدید ارایه شده از سوی آمریکا را رد نموده بود، پیشنهاد کرد که پیمان استارت-2 بدون هر گونه پیش شرطی برای یک سال دیگر تمدید گردد.

رئیس جمهوری روسیه به سرگئی لاوروف وزیر خارجه خود دستور داد که در آینده نزدیک از آمریکا پاسخ قانع نماینده دریافت کند.

به گفته رسانه های روسی، پوتین قصد ندارد با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مورد پیمان استارت-2 مذاکره کند.

لازم به ذکر است امروز آدینه مساله پیمان استارت-2 در نشست شورای امنیت روسیه به ریاست پوتین در کنار بعضی موضوعات دیگر مطرح و مورد آنالیز نهاده شد.

باراک اوباما رییس جمهور وقت آمریکا و دمیتری مدودیف همتای روسی وی سال 2010 در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم ملاقات نموده و پیمان استارت-2 را برای کاهش زرادخانه های هسته ای دو کشور امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه یافتند حداکثر یک هزار و 550 کلاهک مستقر نمایند؛ حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در پیمان استارت که سال 2002 امضا شد. نخستین پیمان سال 1991 منعقد و سال 2009 منقضی شد.

مدت پیمان استارت -2 در ماه فوریه سال 2021 به خاتمه می رسد و مقامات و دیپلمات های روسی بارها در مورد آینده آن و بی میلی آمریکا برای تمدید آن ابراز نگرانی نموده اند.

مارشال بیلینگزلی نماینده آمریکا در امور کنترل تسلیحات به تازگی اعلام نمود که واشنگتن با روسیه بر سر بعضی مسائل اصولی جهت تمدید پیمان کنترل تسلیحاتی موسوم به استارت نو به توافق دست یافته است.

وی گفت: ما در واقع تمایل داریم پیمان استارت-2 را برای مدتی تمدید کنیم. آنها در مقابل با محدود کردن زرادخانه هسته ای خود موافقت نموده اند و ما هم به این مساله متمایل هستیم.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه پیشنهاد آمریکا برای تمدید پیمان استارت-2 را غیرقابل قبول خواند و آن را رد کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114330

به "آمریکا تمدید پیمان تسلیحاتی را بی انتها دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تمدید پیمان تسلیحاتی را بی انتها دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید