شروع نصب زنجیره 20 تایی سانتریفیوژ IR6 در نطنز

به گزارش مجله سرگرمی، شروع نصب زنجیره 20 تایی سانتریفیوژ IR6 در نطنز با دستور رئیس جمهور اعلام شد.

شروع نصب زنجیره 20 تایی سانتریفیوژ IR6 در نطنز

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، امروز (سه شنبه) در سیزدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته ای با دستور حسن روحانی رئیس جمهور شروع نصب زنجیره 20 تایی سانتریفیوژ IR6 در نطنز اعلام شد.

روحانی در مراسم بهره برداری از این دستاورد آن را دستاورد بسیار بزرگی برای ملت ایران خواند و اضافه نمود: به نام خداوند برزگ و با توسل به روح حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) شروع نصب زنجیره 20 تایی ماشین سانتریفیوژ IR6 در سایت شهید احمدی روشن را اعلام می کنم.

حسن روحانی همچنین دستور افتتاح و بهره برداری مرکز ملی مهندسی و فناوری خلا ایران در فردو را صادر کرد و گفت: بسیار شادیم فردو هر روز صنعت جدیدی در آن نصب می گردد. فردوی که آرزوی دشمنان این بود برای همواره بسته گردد. فردو هر رزو میزبان یک تکنولوژی جدید است و امروز شادیم یک مرکز ملی بسیار مهمی در فردو افتتاح می گردد و باز در آینده فردو میزبان فناوری های دیگر خواهد بود

به گزارش خبرنگار فارس، در این مراسم همچنین مرکز مدیریت پسماند غنی سازی در مجتمع غنی سازی نطنز (شهید احمدی روشن) به وسیله ویدیو کنفرانس بهره برداری شد.

روحانی در این باره گفت: برای ما شاد کننده است سایت نطنز در هر سال یک بخش مهم آن تکمیل و افتتاح می گردد. سال جاری بخش پسمانداری افتتاح شد.

وی به نام خداوند بزرگ و با برکت ایام مبارک ماه رجب و ایاد شعبانیه راه اندازی برطرف آلودگی و مدیریت پسماندسازی در سایت نطنز را اعلام نمود.

به گزارش فارس، دستگاه شتاب دهنده الکترون خطی پزشکی به نام امید نیز دستاورد دیگری بود که امروز با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

در این مراسم از این دستاوردها رونمایی شد شامل سامانه کوانتوم تکنولوژی یا در هم تنیدگی کوانتومی، دستگاه سانتریفیوژ زونار پیوسته، دستگاه اف تی آی آر که با رونمایی از آن ایران در صندلی پنجمین کشور دارنده این فناوری قرار خواهد گرفت. رونمایی از رادیوداروی پیشرفته در تشخیص و درمان سرطان کبد که ایران در صندلی دوم دنیا قرار می گیرد و نمونه اکسیژن 18 .

روحانی در این باره گفت: با تشکر از زحماتی که سازمان در زمینه سلامت مردم فعالیت می نماید. به نام خداوند بزرگ و با توسل به روح سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین طراحی و ساخت شتاب دهنده خطی پزشکی 6ام دی در اصفهان شهرک سلامت را افتتاح کنید.

به گزارش فارس، علی اصغر زارعان دستیار رئیس سازمان انرژی اتمی در امور اجرایی و دبیر ستاد برگزاری مراسم روز ملی فناوری هسته ای روز یکشنبه (18 فروردین ماه) در نشستی خبری در این باره بیان کرد: سال جاری 114 دستاورد رونمایی می گردد، البته 155 دستاورد به دبیرخانه و ستاد مراسم واصل شده و بعد از ممیزی 114 دستاورد انتخاب شده است.

وی بیان کرد: 5 دستاورد داخل سالن اصلی رونمایی می گردد و 4 دستاورد به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی می گردد شامل دو دستاورد در سایت نطنز (شهید احمدی روشن) که پروژه های بسیار ویژه ای است و یکی از آنها حتی در بعد بین المللی می تواند اثربخش باشد. یک پروژه ملی در فردو و یک پروژه هم در اصفهان.

وی اضافه نمود: 105 دستاورد در سالن جنبی محل برگزاری مراسم با حضور رئیس جمهور، تعدادی از وزرا و مسئولان کشوری و لشکری رونمایی خواهد شد.

در حال تکمیل...

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18531

به "شروع نصب زنجیره 20 تایی سانتریفیوژ IR6 در نطنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نصب زنجیره 20 تایی سانتریفیوژ IR6 در نطنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید