آغاز سامان دهی زیرساخت های گردشگری جشنواره اسب اصیل ترکمن در استان گلستان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی سامان دهی زیر ساخت های گردشگری پروژه محل برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در روستای صوفیان کلاله خبر داد.

آغاز سامان دهی زیرساخت های گردشگری جشنواره اسب اصیل ترکمن در استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ ابراهیم کریمی با اعلام این خبر گفت: زیرساخت های گردشگری مجموعه اسب دوانی صوفیان کلاله با اعتبار 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های ملی آغاز شد.

او به عملیات پیش بینی شده در این فاز اشاره کرد و گفت: در عملیات اجرایی این فاز اجرای ساختمان مدیریت و چهار چشمه سرویس بهداشتی پیش بینی شده است.

کریمی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در سال مالی بعدی اعتباری در حدود 10میلیارد ریال جهت ادامه عملیات اجرایی پروژه مذکور پیش بینی کرده است که در صورت تخصیص اعتبارات کافی نسبت به تکمیل آن اقدام خواهد شد.

اسب داری و اسب دوانی در روستای صوفیان کلاله از جلوه های گردشگری به شمار می رود که هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی را به این روستا جذب می کند. در این روستای باصفا و کوچک که 1600 نفر جمعیت دارد، بیش از 200 راس اسب اصیل ترکمن شناسایی شده است.

در اولین دوره جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن 20 تا 30 راس اسب اصیل در منطقه وجود داشت و امسال در چهاردهمین دوره این مسابقات تعداد آنها به 200 راس افزایش یافته که نشان از علاقه مردم منطقه به این حیوان نجیب است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33323

به "آغاز سامان دهی زیرساخت های گردشگری جشنواره اسب اصیل ترکمن در استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز سامان دهی زیرساخت های گردشگری جشنواره اسب اصیل ترکمن در استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید